pesakit pesakit saya . sila beratur ye !

TUHAN , Lindungi Kami... :(

Baru tadi Umi Tim call . Baru je kejap tadi. Umi tanya buat apa ? Tim jawab , tak de apa. Pelik sebenarnya kenapa Umi boleh call Tim malam-malam camni.

Umi bagitahu Tim, adik Tim yang ke empat tu baru lepas kene sihir. Terkejut sangat !! Umi kata adik Tim baru lepas berubat kat Darus Syifa' kat Bangi. Sekarang Alhamdulillah lah dah pulih 90% lepas berubat. Puncanya ?

Pihak Darus Syifa' kata, sihir tu datang dari KEDAI ALAT TULIS sekitar KAJANG. Bos dia bukan Islam. Tak pasti samada Cina atau India. Penjual Kedai Alat Tulis tu guna ilmu sihir untuk buat semua alat-alat tulis dia jadi laku. Lebih kurang macam pelaris la untuk lariskan jualan alat tulis dia. Bila adik Tim terpegang alat tulis tu, maka terkena la sihir tu.

Kenapa teruk sangat ? Sampai nak bersihir bagai untuk lariskan jualan? Ko gila ke apa? Adik aku nak belajar lah ngoii. Yang kau taruh benda-benda tu semua kenapa ? Bongok ! ( memang tak boleh nak kawal la marah ni)
Agak-agakla sampai nak sihir orang kan? Ko tahu tak adik aku tu lemah semangat ? Ko mana tahu kan sebab yang kau tahu, alat tulis ko je laku kan? Ko memang perangai cam sampah laaa !! Fikir la orang sikit... Jangan nak main bubuh je benda HARAM tu kat tempat ko..Kau memang tak layak hidup ahhh ! Geram aku.

Tim memang tak puas hati la bila benda ni jadi kat adik Tim. Macam tak patut orang kedai tu buat camtu.Tim tahu ini semua ketentuan Allah, tapi mintak tolong la kat tuan kedai alat tulis yang perangai macam sampah tu, tolong la berhenti buat kerja terkutuk tu, kau nak buat kau buat sorang sudah laa. tak payah la nak babitkan orang lain. ishhh. Ni kena kat adik aku, lepas ni ? Mangsa mana pulak yang kena ? Kau nak sihir berapa JUTA lagi orang ISLAM?
Biar Tuhan je la yang HUKUM KAU. Aku tak larat dah nak maki ke apa. Ko fikir la dulu sebelum nak buat tuuu. Budak-budak datang kedai kau nak beli alat tulis nak belajar, nak exam.. Kau buat ikut sedap kauu je. Issssshhh, sampah laaa !!

Umi cerita lagi, waktu kena sihir tu, adik Tim meracau-racau tengah-tengah malam , dia tak makan dan tak tidur selama 3 hari (kesiannyaa....) , dia tak boleh dengar ayat-ayat KURSI yang umi baca, suka cakap sorang-sorang, pernah sekali tu malam-malam dia keluar rumah sorang-sorang, lambai-lambai tangan ke arah kawasan taman rumah Tim macam ada orang panggil-panggil dia. Kadang-kadang dia tak kenal siapa Umi. Kadang-kadang dia cakap yang keluar bukan suara dia.Bayangkan perasaan seorang kakak bila tahu adik dia kena macam tu? Boleh terima tak ?

Sekarang adik Tim kat rumah . Keadaan dia bertambah okay tapi umi bagitahu tadi dah 2 minggu dia tak pergi sekolah. Kepala dia tak ingat apa. Sekolah pun tak ingat. Tim risau keadaan dia. Tim sayang adik Tim.

Sekarang adik Tim tu baru Form 4. Adik tim ni perempuan.Dia baru habis PMR. PMR dia takde lah teruk sangat. but okay. Dia memang lemah semangat sejak dari kecil lagi. Dulu masa kecik , kalau Tim pakai bedak sejuk tebal-tebal pun dia lari bilik Umi dia cakap Tim ni HANTU. arghhh. dem dem.

Kawan-kawan, tolong doakan adik Tim dan keluarga Tim semua baik-baik ya. Tim buntu sangat. Kesian kat adik Tim nak belajar. Dia tak pernah tinggal solat, mengaji selalu..Tapi sebab ini UJIAN yang ALLAH bagi pada dia dan keluarga Tim..Tim pasrah je. tim redha dengan apa yang berlaku tapi hati Tim sakit !!
Kita sama-sama doakan semoga PENJUAL ALAT TULIS TU PANDAI BERFIKIRAN WARAS DAN BERTAUBAT.


*RINDU ADIK-ADIK DAN FAMILY.....*

4 juta kali kena komen. meh la komen sini ! :

lynda said...

SABAR LA TIM !LYNDA PAHAM.MY SYS PON SAME JER..PERNAH JADI ANJING,BABI,KATAK.LG SEDEYH KAN?DAH 7TAHUN KOT !TP XBAIK2 LAGI.BTW LYNDA NAK TAWU SANGAT BOUT DARUL SYIFA TU!MANA TAWU MY SYS BOLE BAIK JUGAK.PLIZ PM ME ON MY SHOUTBOX..http://bicarahatikulynda.blogspot.com..BTW FOLLOW YOU.KEEP IN TOUCH!:)

Tim Cik KupuKupu Ungu said...

@lynda :
adik lynda jadi anjing babi katak ?biar betul?
siannye..tim pun tak tahu sgt about darus syifa' tu..
apa kata linda search internet..maybe ade..
tapi sekitar KL mmg byk darus syifa' ni..

YANA YONET said...

sabar ye tim. yana doakan adik tim sembuh sepenuhnya. amin :))

lynda said...

nt adik but my sis !oke dah jumpa kt internet,,btw thanxs and hope adik tim cepat sembuh.:)