pesakit pesakit saya . sila beratur ye !

Pakai Tudung Tapi Seksi ?

Saya tertarik benar dengan khutbah Jumaat di tempat saya (Balai Islam, Flet Pekeliling) 15 Jun lalu. Isunya mengenai kewajipan menutup aurat. Disebabkan semua jemaah lelaki, khatib mengingatkan jemaah supaya memberitahu anak isteri supaya menjaga aurat masing-masing.

1. Ada yang pakai tudung singkat. Julurnya diikat ke belakang. Atau diikat ke leher. Maka nampaklah 'kegebuan' leher dan dadanya. Sedangkan dalam khutbah tadi, khatib membacakan ayat al-Quran yang meminta wanita melabuhkan tudung, menutup bahagian dada mereka.

2. Ada pakai tudung, tapi pakai T-shirt pendek. Malah ada yang pakai T-shirt tanpa lengan. Sudah tu ketat pula. Bukankah lengan itu aurat. Bahaya mendedahkan lengan yang 'gebu' itu. Yang dahsyatnya, ada pakai T-shirt singkat yang dipadankan dengan jeans terlondeh. Jadi apabila membongkok atau duduk, nampak seluar dalam, malah kadang-kadang alur bontot.

3. Ada pakai tudung, tapi pakai jeans teramat ketat. Alur punggung pun terbelah dua. Bentuk bontot pun terserlah. Apa nak jadi ni?


4. Ada yang pakai tudung, tapi pakai kebaya ketat. Tidak cukup dengan tu pakai 'kain koyak' pula. Apabila berjalan, terserlahlah 'kegebuan' betis malah kadang-kadang paha pun tersembul.

5. Ada yang pakai tudung, tapi pakai kain singkat, macam skirt mini. Kaki bukan auratkah? Pakailah stokin!!!!!!!


6. Ramai perempuan pakai tudung, tapi bermekap tebal dan berwangi-wangian. Bibir merah menyala. Menunjukkan aksi seksi pula tu.

7. Ada perempuan bertudung, 'merendek' pula dengan pacar di bangku stesen bas dan pusat beli-belah. Ini menjatuhkan imej wanita bertudung.

8. Ramai perempuan suka pakai kasut bertumit tinggi. Apabila berjalan berbunyilah, tang, tang, tang. Dalam khutbah tadi, khatib memberitahu tidak boleh timbul bunyi yang boleh menaikkan syahwat lelaki.


sumber :http://www.iluvislam.com

9 juta kali kena komen. meh la komen sini ! :

NOOR FATIN said...

sy xsuka pakai kasut tinggi, xleh imbang badan. haha

sama2 la kita jaga aurat kita :)

Tim Cik KupuKupu Ungu said...

hehehee..sama laaa..pakai kasut tinggi boleh jatuh..

wanacesh said...

fuh,,nak komen gak!,,he3,,lagi satu cik tim,,la ni byk gurl pakai tudung yang der bonggol kt atas pala,,padahla terg lagi bersuluh dalam hadis kata pasal wanita berbonggol unta,,yg buat nk gelak,,bonggol palsu tu der jual d pasaran!dunia,dunia,

Bila kita sama-sama PANAS

Tim Cik KupuKupu Ungu said...

wanacesh;
bonggol tu tim tahu, mmg ade jual kat pasaran..mmg ade hadis ttg bonggol unta tu..dunia dah akhir zaman..masing2 kene byk2 bertaubat..
bonggol pun nak jual..ish2

iqbalhakimi said...

huh..mintak dijauhkan perkara2 macam ni untuk keluarga iqbal... =)

Tim Cik KupuKupu Ungu said...

amin ye iqbal..tim pun..amin..

eyida said...

jauhkanla aku dari perkara2 seperti ini..

farix farique said...

Ramai perempuan pakai tudung fareeda , lelaki teransang kerana menonjolkan buah dada , yang kecil ok lg tp yg bsr mmg xxxxx

farix farique said...

Ramai perempuan pakai tudung fareeda , lelaki teransang kerana menonjolkan buah dada , yang kecil ok lg tp yg bsr mmg xxxxx