pesakit pesakit saya . sila beratur ye !

Kita tak layak nak hukum dan nilai seseorang sebab kita pun manusia biasa jugak. Bukan malaikat.

Panas ! panas ! Memang panas dunia blog sekarang. Dari dulu sampai sekarang, Tim duk diam je. Padahal memang Tim ikut kisah-kisah blogger yang kena hentam ni satu persatu. Cuma selama ni jadi silent reader je. Saje je, nak tengok..dunia blog yang cukup indah !Kalau buat kronologi ni, memang top lah dunia blogger. Siap buat tarikh step by step. Syiokkk kan?

Lepas satu, satu blog kena hentam. Ape hal sebenarnya ni? Blogger ni kutuk blogger ni, blogger tu kutuk blogger tu .Macam dah tak de keje lain dah asyik nak kutuk sana sini. macam lah bagus sangat nak kutuk-kutuk orang. Kita ni blogger je pun, blogger tu sama maksud dengan MANUSIA. paham ? Manusia tu sama maksud dengan malaikat ke ? Tolong jawabkan boleh?

Kalau tak kenal malaikat meh sini Tim nak ajar. Malaikat ini ada sepuluh yang wajib kita ketahui.Pertama Jibril..tugasnya menyampaikan wahyu..kedua Mikail, tugasnya menurunkan rezeki... bla bla bla. Takkan lah nak ajar pulak kan? Masing-masing dah belajar ilmu tauhid waktu sekolah dulu kan ? Ke tak belajar ? haaaa. kalau tak belajar tu yang payah sangat tu..bawak-bawak lah pergi mencari ilmu Allah baru tahu betapa tingginya ilmu Tuhan berbanding ilmu kita yang hanya hamba-Nya yang sangat kerdil.

Bila kita nak kutuk orang, fikir lah dulu. jangan nak main hentam orang je. Kalau dah tahu kita tu tak perfect, jangan lah mengata orang. Cuba duk diamdiam.Beristighfar ke apa ke lagi baik. Pahala pun dapat, orang pun sayang, hati pun senang. Allah lagi lah SAYANG.

Cuba cakap kat Tim, apa faedah dan fadhilatnya korang kutuk-kutuk sesama blogger ? Dapat cabutan bertuah ke? Dapat hadiah Vios sebijik ? Ke dapat aiskrim pop 3 ketul ? Kalau dapat PAHALA.....ish Tim pun nak jugak kutuk-kutuk orang.. baru syiokkkkkkkkkk kan? masalahnya sekarang, korang yang suka kutuk mengutuk ni..dapat DOSA campo kene maki dengan orang lain..korang pahammm ? kalau boleh tengok la buku catitan amalan belah kiri mesti ko dah tanak kutuk-kutuk orang kan?

Tim cakap ni bukan Tim nak marah sangat sebab Tim tahu sifat marah ni adalah sifat mazmumah atau dengan kata lain sifat syaitan laknatullah. Tapi, fikirlah sikit maruah, air muka orang lain bila dikutuk. Camana hati dia bila dikutuk ...remuk, berkecai..musnah segala impian dia..Kita kena jugak jadi professional..Tambah-tambah pulak bila yang kena kutuk tu perempuan..Perasaan perempuan ni lain bro..Tulus dan mulus..Tim tahu lah sebab Tim pun PEREMPUAN..Hanya perempuan tahu isi hati perempuan camane.. Laki ni boleh tahan lagi..dia masih boleh cool..sebab dia LELAKI..

Bila kena kutuk ni..mesti rasa down down gile kan ? Hurmm. memang pun. Tim dulu ada jugak sorang blogger maki maki Tim . Mesti ramai yang tak tahu kan? Korang tayah la tahu sape..Dia memang femes gila la kot dan dia juge seorang PEREMPUAN. Tapi Tim tak kisah, sebab dia kan femes. Semua orang kenal dia.Tim ni sapa la sangat. Tim redha je apa dia maki. Tim hanya doakan dia sentiasa dirahmati Allah selalu. Kalau dia baca ni..anggap lah Tim dah maafkan kamu dunia dan akhirat. Tim ni tak sempurna. Banyak cacat celanya. Tim ni manusia.Bukan malaikat. Terima kasih atas makian membina itu. semoga kamu bahagia.

Dan jika ada mana-mana blogger yang nak hentam Tim sebab kan entry ni..ingatlah Allah sentiasa ada bersama orang-orang yang SABAR.

"Hentam dan kutuklah orang selagi boleh kau kutuk. Keji lah orang selagi boleh kau keji. Maki lah orang selagi boleh kau maki. Kelak , kau di dalam kubur yang gelap dan sempit,
KAU JAWABLAH SENDIRI.
Tuhan tu ada, buat apa nak takut ??"

Buat kawan-kawan blogger yang pernah ditimpa musibah..Tim doakan kamu kuat sayangs.



dan buat si kupukupu kecik ... si kupu kupu ungu tumpang simpati pada kamu. Be strong dear.
ALLAH SENTIASA ADA DENGAN KAMU :)

assalamualaikum.

7 juta kali kena komen. meh la komen sini ! :

azharr said...

nak kena refresh balik kepala otak ni...banyak sgt anasir2 negatif yg masuk...syukur dpt kawal diri..kalau ikut hati mmg nak jer...hehe

Tim Cik KupuKupu Ungu said...

memang nak hape azharrr? hahaha

azharr said...

nak lempang jer...huhu

Tim Cik KupuKupu Ungu said...

laaaaa..nak lempang sape pulak..ish ish.. sabor2

y u y u Z u l a i k h a said...

mekasihhh kupukupuunguuu ^^ tak pe.. yuyu dah positif dengan benda ni :) terima kasihhh sangt sangat!

Tim Cik KupuKupu Ungu said...

same2 yuyu :)


be positive dear :)

ïêmå å¢klê§ said...

sabar je orng sekarang pndai menilai mne baek.....