pesakit pesakit saya . sila beratur ye !

Korang rasa korang dah CUKUP bersyukur ?

" Aku ni dah la gemuk, tak cantik, banyak jerawat, takde sorang pun suka dekat aku..Dah laa kawan pun takde, bukan orang kaya pun, kulit pun hitam legam macam bontot kuali, bontot kuali lagi putih, tangan pun tak sama panjang, tulisan buruk macam !@#$%^, kerja lagi la takde, main bola sepak tak pandai, apatah lagi menyelam skuba dan memancing. Memang aku ni diciptakan kat dunia ni takde apa-apa. Aku ni tak guna kan? Semua orang tak suka aku, siapa lah aku ni di mata orang..Mana ada orang nak pandang aku..isk isk isk.."


Ehh ehhh relaks la bang, kak.. oiii.. apa ke halnye nihhh. Cube tarik nafas, lepass..tarik nafas lepas...pastu tahan....eh tak tak.. hahahaha. lepaskanlahhh. okay. Sekarang dah lega kan? Pastu senyummm.. =)


hehehee. apa la aku buat ni? hahaha. Ingat ini sesi terapi oksigen ke nak suruh orang tarik nafas macam tak cukup dah oksigen kat luar.hahaha.

Korang tahu apa makna bersyukur ? Bersykukur tu dari pandangan mata Tim ialah apabila kita menerima segalanya dengan redha dan memanjatkan seribu satu kesyukuran tanda terima kasih kita kepada Yang Maha Pencipta. Cube korang teka, berapa ramai orang kat dunia ni yang tak reti nak bersyukur bila dah dapat sesuatu? Susah nak cakap kannn? Sebab kadang-kadang kita sendiri tak pernah nak rasa bersyukur dengan apa yang dah ada sekarang.

Sekarang cuba korang tengok sekeliling korang.


Dah tengok? Ermm apa yang korang nampak ?

Bilik korang bersepahh? baju banyak tak basuh lagi ? Alat tulis berterabur ? Laptop korang berhabuk ? Buku tunggang terbalik ?
meh sini nak cakap.. korang patut rasa bersyukur sebab masih lagi ade BILIK yang selesa walaupun ianya bersepah , korang masih ada lagi BAJU yang boleh dipakai dan tak perlu korang bertelanjang ke sana sini, korang masih ada ALAT TULIS yang canggih manggih sampaikan pen banyak-banyak kaler boleh jumpa. Korang masih ada BUKU dan LAPTOP yang mahal-mahal walaupun semakin berhabuk sebab korang malas nak bukak buku dan bukak laptop.. ( ini tersangatlah tipunye )

see ?? Pernah tak kita rasa bersyukur ? Pernah tak bila kita tengok baju dalam baldi yang bertimbun, kita cakap..

" ALHAMDULILLAH..AKU MASIH LAGI ADA BALDI DAN BAJU YANG MASIH ELOK..TERIMA KASIH YA ALLAH.."

Apa yang kita cakap ialah..

" ish..malas nya nak pergi basuh baju, tangan aku ni dah krem dah asyik basih baju, kaki pulak lenguh, takde ke orang aku nak upah basuh baju ni..Aku sanggup bayar mahal..Nak pergi mesin basuh guna duit syiling tu malas la pulak nak turun tangga..alahai..kalau aku tak basuh baju ni tak boleh ke..?? "

teruk kan perangai kita ? Apa la nak jadi..

So sekarang, muhasabah diri korang. Sejauh mana korang rasa bersyukur sebagai seorang yang manusia yang sempurna =)

Tim nasihat untuk diri Tim juge..dan untuk semua pembaca...

ingat kata-kata ni :

KALAU KITA RASA SUSAH . INGAT, ADA ORANG YANG LAGI SUSAH DARI KITA .
JADI, HIDUPLAH SEBAGAI SEORANG YANG BERSYUKUR.

thanks for reading guys.
love u.


Bawah ni ada video untuk korang supaya kita rasa lebih bersyukur dengan nikmat yang telah Tuhan bagi pada kita.

tengok tauuuu :)




5 juta kali kena komen. meh la komen sini ! :

azzey said...

Alhamdulillah bersyukur dgn apa yg ada..:)

Tim Cik KupuKupu Ungu said...

azzey ;

alhamdulillah :) thanks azzey :D

ïêmå å¢klê§ said...

dtg sini dengan rasa bersyukur...

bese la mmg dh sifat mnusia xpernah nj cukup dgn ape y ad

Tim Cik KupuKupu Ungu said...

iema ;

thanks iema..hidup ni mesti bersykur..baru ade nikmat hdup..

TAYAR PANCIT said...

hai saye da join awak :) http://tayarpancit.blogspot.com/2011/02/segmen-saya-seorang-blogger-yang-aktif.html