pesakit pesakit saya . sila beratur ye !

oh dialah BUAH HATIKU!

[ tengok tuu..muka dia time minum]





[idris yang sangat periang !!]

[muka dia pakai cepek.ensem kan??]



[model model..mintak sign !! :p]


haaa..da tengok gamba gamba di atas? nak tau sape budak comel dan bijak ni..?? dia adalah adik bongsu saya..


lahir pada 040404..pada jam 1.14 pm...


hehehe..nama panjangnya ialah Muhammad Idris Mansur bin Borhan.


berumur 5 tahun la sekarang..sekarang bersekolah tadika di Hulu Langat (Tadika Mahir Ilham)dan sudah pandai membaca dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris. Bijak kan? Tapi satu sahaja yang buat saya geli hati ialah :


dia pandai bilang one until hundred in English tapi dalam Bahasa Melayu hanya dari satu sampai sepuluh.sebelas dan sterusnya dia tak tahu.


Hahahaha..adik..adik..tak pernah lagi dalam sejarah adik adik akak yang lain ade penyakit macam ni. Ape2 pun..akak tetap sayang kamu..


Banyak perkara yang dia lakukan dan saya lihat dia sangat bijak. Cakap pun bagaikan orang dewasa. Kadang kadang lebih dari saya lagi .Hehehe..Kalau pergi ke pasar malam dan sebagainya..Kanak kanak lain mesti nak beli mainan kan? Tapi dia tak. dia hanya akan beli buku. Balik dari tadika,,pukul 430 petang macam tu..Dia akan makan nasi lauk ayam kesukaan dia..Lepas makan, mesti dia tanya umi saya :


" Umi, idris ada homework ni..Umi nak suruh idris buat sediri atau umi nak tengok?"

Hati aku tergelak kecil.Budak sekecil tu rajinnya !!Belajar tak payah disuruh. baru 5 tahun. Dulu saya sekecil tu rasanya taklah serajin tu.Hahaha...Sememangnya saya berasa bangga mendapat adik seperti dia..Kebetulan adik bongsu..manja..bijak..aktif.,.memanglah ramai orang sayang.

kalau bab panggilan pulak..ni lagi nak tergelak. Dia ada 3 orang kakak. Saya, adik saya Nur Basyirah( nama panggilan kak yang) dan Nur Hamizah(kakde)...Tapi si idris ni panggil kami semua dgn panggilan "kakak"...

Suatu hari, umi saya tanya dia:

" Ni siapa mandikan idris ni?"

Dia jawab:


" Kakak.."

Umi tanya lagi :

" kakak mana..??"


Idris jawab:

" Ala..kakak yang tinggi tinggi tu..yang pakai spek yang kurus tu...."(Merujuk kepada Kakyang)

punyala nak cakap ramai giler kakak dia..sampai mention satu persatu sifat fizikal kakak dia yang mandikan dia tuh.hahaha!

Saya yang duduk sebelah dengan umi punyalah ketawa terbahak bahak..

Pastu umi saya tanya dia lagi:

"Habis ni kakak mana..??"(Menunjuk kepada saya)

Dia jawab sambil sengih :




" Ni kakak gemuk...!!"






hahahahahahahaha.,.kami satu family bantai ketawa...

haiii..lawaknya lah idris..


KAKAK SAYANG KAMU :)









0 juta kali kena komen. meh la komen sini ! :